Welcome to Steiner - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Simone Smeets - WaarBenJij.nu Welcome to Steiner - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Simone Smeets - WaarBenJij.nu

Welcome to Steiner

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

17 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

En opeens was het dan alweer zover.. Het is altijd een droom van mij geweest om op een cruise te werken, maar ik heb wel echt een hekel gekregen aan afscheid nemen en weet ook zeker dat dit de laatste keer is dat ik weg ga! Na de nodige traantjes moest ik dan toch maar gaan.. verschrikkelijk mamma, pappa, Suzanne & Pieter achter te laten, maar over 10 maanden ben ik weer terug.. joepie dat duurt nog even haha :) Ik ga jullie wel erg missen, maar we houden contact! Ook de mensen die ik

Bij de douane mocht ik meteen mee, ze dachten dat ik drugs in mijn labtop had.. jaja dat zal wel.. Ik kan me nog goed herinneren dat ik naar Mallorca ging en dat ze toen de laptop meenamen van mijn reisgenootje, daarom maakte ik me nu niet druk. Toen ze natuurlijk niks konden vinden mocht ik gaan haha loser's!!

Ik zit nu in het vliegtuig, en ben over een klein kwartiertje in Londen. Dan maar opzoek naar het YMCA..

Eenmaal op het vliegveld aangekomen was het gewoon een questie van mijn koffer te vinden en het YMCA. Na mijn koffer gevonden te hebben kreeg ik aan een balie een metroboekje en een metrokaartje en daar kon ik het mee doen.
Iedereen voor me begon opeens te rennen.. dus ben als een schaap maar in dezelfde metro gestapt en tot mijn verbazing zat ik ook nog goed ook hahaha!! Na de luxe metro moest ik overstappen op een andere metro.. en en was schijnbaar een voetbalwedstrijd van Manciaster United.. Heb ik weer, zat ik met al die hooligans in de metro. Ik heb wel moeten lachen moet ik zeggen, hoe hun deden echt typisch Engelse.

Eenmaal aangekomen bij het YMCA vond ik mijn kamer. Er was helaas nog niemand van mijn kamergenootjes aanwezig. Maar ik kon wel even mijn spullen uitpakken. Daarna heb ik even geskypt met mam, pap, Suzanne en Pietje want hun had ik al een paar uurtjes niet gezien!!

Op de maandag moest ik al om 6.15u bij de receptie zijn waar we moesten verzamelen met alle nieuwelingen van Steiner.
Die dag heb ik een medische keuring moeten ondergaan.. dit hield in dat we naar een dokter moesten die bloed ging afnemen voor onderzoeken en we moesten naar een ziekenhuis voor in een scan. Die dokter.. niet normaal!! We moesten 270 pond aan hem betalen voor die keuring, dus rond de 300euro, maar nu weet ik ook waarom zo'n dik huis met een enome veranda in de tuin waar hij zijn praktijk inhad! Die man lacht zich vierkant kapot wat hij daar mee verdient!
Erna zijn we naar school gegaan waar we ik denk zo'n boekwerk van in totaal 300 pagina's kregen, ons uniform, en we moesten nog verschillende papieren ondertekenen. Dat was ongeveer de maandag, oja we kregen ook nog een boekwerk over veiligheid aan het schip waar we de dag erna een toets van zouden krijgen. Daar begon de ellende dus al leren leren leren...

Dinsdag hadden we een zware dag. We moesten naar school van 8 tot half 6. Tussen de middag hebben we 1 uur break and thats it! Alles is natuurlijk ook in het Engels. We zitten in de klas met heel veel meisjes die vanuit hun moedertaal al Engels spreken: uit Engeland, Ierland, Canada en Australie. Af en toe is het moeilijk te volgen omdat ze zoveel dialecten spreken. Verder heb ik een meisje in de klas uit Utrecht- Dani. Echt lekker gezellig, en ook eens fijn om Nederlands te praten altans dit niet mag op school! You need to speak English.. Onze lerares is streng en direct, maar wel heel duidelijk dus dat is zeker fijn! We kregen te horen dat we de dag ons eerste examen zouden krijgen van al de body producten! Oooo goshh, ik was nog niet begonnen met leren, ofja niet super goed. Heeeerlijk, na 's avonds snel even wat gegeten te hebben en geskypt. Begon het blokken voor de dag erna.. Ik heb tot 12uur geleerd en toen vond ik het wel goed geweest... maar was het genoeg??

Woensdag de dag van de waarheid, we moesten op school zijn om 8uur en begonnen meteen met het examen. Het ging opzich wel lekker en het waren meerkeuze vragen, alleen 1 vraag was een openvraag waarvan ze de dag ervoor nog had gezegd dat we dat moesten weten hahaha maar ik ben slim, dus ik vergeet het gewoon als een lerares een tip geeft... dom.. we moesten elkaars toets nakijken en we kregen onze toetsen terug. Je kon in totaal 26 punten behalen want het waren 26 vragen waarvoor ik meer dan 30 producten heb moeten leren.. maarja so be it! Trommelgeroffellllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had 25,5 punt haha geslaagd met vlag en wimpel, jeeeeetje wat een heeeerlijk gevoel! Mijn eerste examen gewoon gehaald, nooit gedacht haha!
Nu heb ik komende zaterdag mijn praktijkexamen wat ik samen met Dani doe oefenen en zondag moet ik alle ik denk 100 gelaatsproducten weten.. Wish me luck! Ik ga dus weer een avondje heerlijk leren. Ik vind het nu wel leuk het leren zeker na vandaag maar het is wel heeel zwaar wat ik nooit van te voren had gedacht dat het zo zwaar zou zijn!!

Het is vandaag zaterdag en ik heb net mijn praktijk examen gehaald wat erg belangrijk was, als ik het niet zou halen zou ik de hele week overdoen!! Ik ben heel blij.
IK ben nu nog op school en morgen op zondag moet ik ook! Maar de tijd vliegt voor mij!


Lieve allemaal,

Jullie horen nog van mij,

Dikke knuffel, liefs uit Londen

  • 17 Augustus 2013 - 13:40

    Shirley:

    Proficiat met je examens mop. De rest lukt je ook!!
    Succes en veel plzier
    Xx

  • 17 Augustus 2013 - 15:35

    Laura:

    Hey simoontje!

    Wat goed dat je ze allebei gehaald hebt!
    Nog heel veel plezier!

    Xx laura

  • 17 Augustus 2013 - 15:36

    Suus:

    Leeve Tuk,
    waat hesse 't er toch allemoal druk meij!
    Ten ierste van harte gefelicitierdj met 't behalen van dien examens!
    Echt kei-j good, dich kins det zeker wiete waal!
    Nog vül succes met liere, vea doeme heej vur dich!
    Vanuut Wieërt hiel vul groetjes, kusjes en knuffels!!!
    En un heerlijk zacht kopje van Bo en un pootje van Tuur :)
    xxxxxxxxx dien zus

  • 17 Augustus 2013 - 15:37

    Jolanda:

    Hoi Simone, gefeliciteerd!!nou de spits is eraf voor je ..goed gedaan ..en de rest gaat je zeker lukken!!!heel veel groetjes!!!!!

  • 17 Augustus 2013 - 16:08

    Miriam Schoenmaekers:

    Ha Simone,

    Gefeliciteerd met de behaalde examens!
    Leuk om te lezen hoe je avontuur verloopt. Ik blijf je zeker volgen!
    Groetjes Miriam Schoenmaekers

  • 17 Augustus 2013 - 16:33

    Ilona:

    Jezus simoontje wat een avontuur weer haha:p
    Wel echt super gaaf wat je allemaal gaat mee maken!

    Succes maar dat lukt wel en ik zal je verhaaltjes volgen:)

    xxxxx Ilona

  • 17 Augustus 2013 - 16:40

    Gerrie Hoeben:

    Hoi Simone, leuk dat ik je op deze manier kan volgen. Ik wens je heel veel succes met alles waarmee je bezig bent. Groetjes uit Nederweert.

  • 17 Augustus 2013 - 17:08

    Pietjuh:

    haa liefje,

    un hiele stap dea desse gezatte hebs! het waas inderdaad diene droum en dea giese now werkelijkheid make!
    met alles waat hee bee keumt kieke wins ig dich alle succes touw!
    wie we mekaar al een paar kier gesproke hebbe via Skype en telefoon heur ig oug aan dich desse der hielemoal veur gies!
    en nateurlik unne dikke prefisiat vur het behalen van dien examus woa desse uiteraard alle best vur hebs gedoan!
    doar dees te behale bisse toch steeds mier un stepke dichterbee!
    ig wins dich now hiel vul succes en wijt desse dit kins! hebs de kracht in dich en dit haalse zeker!

    Pap, Mam en Ig vea misse dich, mer blieve contact hoaje..

    Kuskus xx...

    Van dien menneke(L)

  • 17 Augustus 2013 - 17:47

    Mayke:

    Haa Simone!

    Super wat desse Now al met maaks!
    En kei knap desse alles metein haals!!
    Bin hiel erg benieuwd woa desse terecht kuums met de boot!
    Super vul succes met nog alles waat koome giet
    Kiek Now al oet Noa het volgendje verhaal

    Liefs x mayke

  • 18 Augustus 2013 - 11:50

    Jetje Uit Asten.....:

    Hey Simone,

    Kei goed gedaan. Het eerste gedeelte zit er al bijna op! Heb je eigenlijk ook wel tijd om eens in Londen op stap te gaan, of een keertje te gaan winkelen. Lijkt me ook heel leuk. Zeg maar tegen de docent, dat je ook relax tijd moet hebben...........haha. Geniet maar van alles wat op je pad komt.
    Groetjes ook van onze Nillis.

  • 18 Augustus 2013 - 12:01

    Ron, Marianne, Raf En Nanna:

    Ha Simone,
    Wat een verhaal al....een week verder en al zoveel meegemaakt. Kei top om te horen dat je het zo goed doet! (maar dat wisten we wel...) We zijn benieuwd op welke boot je straks komt te werken...wie weet kunnen we Peetje, Piet en Pieter nog op cruise sturen. Wat zou dat toch gaaf zijn! We blijven je volgen, het is geweldig om te lezen...
    Hopelik heure vae gauw weer van dich!!

    Ron, Marianne, Raf en Nanna

  • 18 Augustus 2013 - 18:34

    Petra En Piet:

    Ha Simone,

    Je hebt al een heel verhaal geschreven. Je hebt al hard moeten leren en al 2 examens gehaald. Proficiat.
    Nu op naar de volgende week. Als je nu ook zo goed je best doet dan ben je weer korter bij de boot.
    Ben je al bij je gastgezin aangekomen en is het er leuk. Wij passen wel op Pietertje. Nog heel veel succes in Londen. We horen nog.


    Groetjes P en P

  • 20 Augustus 2013 - 14:23

    Rian L:

    Hee meissie,
    Super zeg desse alle tentamens hes gehoaldj! Ich kan oet dien manier van schrieeve opmerken desse 't noa diene zin hes ondanks het veul liere. Hieel vul succes nog de komende weake, bin echt benoewdj woa dien reis/cruisse noa toe gieet!
    Ich heb merge mien assessment, als ich dea haal moag ich officieel beginnen aan mien afstuderen. Ich bin echt super zenuwachtig haha! Vanoavendj PSV-AC Milaan werken tot 1.00 uur 's nachts en de volgende ochtend om 9.00 uur stoan ich michzelf te presenteren...
    Ich haaj door mien assessment nog gein tieed gehadj dien verhaaltjes te leaze, dus ich leas meteen dien volgende ff haha!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Simone

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 1174
Totaal aantal bezoekers 28554

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Werken op een Cruise

30 April 2012 - 23 Juli 2012

Stage Kreta

11 Juli 2011 - 12 Oktober 2011

Stage Mallorca

Landen bezocht: