Love my Life - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Simone Smeets - WaarBenJij.nu Love my Life - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Simone Smeets - WaarBenJij.nu

Love my Life

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 Oktober 2013 | Honduras, Roatán

Hallo lieve volgers!

Jaja, i’m still alive! :)
Ik zal eerst even beginnen om jullie een beetje jaloers te maken en te vertellen welke plaatsen/landen ik al heb bezocht.. Ik ben in Noorwegen, Duitsland, Amsterdam, Belgie, Frankrijk, Londen, Liverpool, Glasgow, Dublin, Belfast, Reykjavik (Ijsland), Groenland, Canada, New York, Grand Turk (de mooiste poort die ik heb gezien tot nu), Aruba, Curacao, Jamaica, Grand Cayman eiland, Tampa(Florida), Cozumel(Mexico) en Isla Roatan geweest. Is niet verkeerd dacht ik zo in 2 maanden.
Ik zal jullie eventjes op de hoogte stellen wat ik precies heb gezien/ gedaan.

Op 25 september zijn we begonnen met de crossing van Europa naar Amerika. We zijn toen weer vertrokken vanuit Dover onze homepoort in Engeland. We hebben toen wat plaatsjes bezocht waar we al waren geweest, maar na Belfast kon eindelijk onze Titanic route beginne.. We kregen een speciale ijskapitein aan boord die alle ijskotsjes op zijn duimpje kon, appeltje eitje! We zijn eerst naar Ijsland gegaan – Reykjavik. Ik was toen vrij in de avond en ben van boord geweest.. het is niet wat ik had verwacht. Want als je aan Ijsland denkt denk je natuurlijk aan sneeuw en koud, maar dat was het zeker niet. Toen we naar Groenland gingen hebben we echt het mooiste stukje gezien van hele wereld.. Onze cruisedirector vertelde in zijn show dat als het goed weer zou zijn dat we door de bergen met glatsjers zouden varen! Gelukkig die dat was het super weer, en had ik geen behandelingen dus kon ik lekker met mijn collega’s in de vrieskou met mijn korte broekje buiten genieten van de mooie dingen die we zagen. Het was ook zeker spannend want je weet toch maar nooit hoe groot de ijsrotsen zijn onder water. Wat ik allemaal heb gezien, kan ik bijna niet omschrijven, foto’s zeggen ook niet hoe indrukwekkend het was.. daarom heb ik de video maar gekocht die de gasten ook kunnen kopen, zodat iedereen als ik terug kom kan zien wat ik heb gezien!
Toen we in Qaqurtoq een plaatsje in Groenland (google het maar even) kwamen was het super mooi weer, en overal liepen eskimo mensen haha super schattige mensen en zo mooi rustige omgeving en dan zie je daar in het midden van de zee zo’n enorme cruise liggen! Heeeerlijk.. dat zijn dagen dat ik zo blij ben dat ik dit avontuur ben aangegaan!
Na Groenland kwamen we in Canada en erna hadden we weer 2 zeedagen en toen…. NEW YORK!! Helaas had de hele crew/staf emigratie dus konden we niet van het schip af, maar om half 6 ’s ochtens op het dek staan en het Vrijheidsbeeld te zien met mijn eigen ogen.. kippenvel! Wolkenkrabbers, sirenes, auto’s overal lampen, precies New York van de televisie! Misschien maar goed dat we niet van boord konden want ik denk dat de helft van de 930 crew/staf anders verdwaald zou zijn geweest!
Na New York gingen we eindelijk naar de Caribbean :) en onze eerste poort was Grand Turk, een heel klein eilandje(google dat ook maar even) de mooiste poort die ik tot nu heb gezien. (Pieter dit wirdj oes vakantie-adres vur komendje zoemer haha, ich zal fleenk spare!) Misschien ook omdat het weer super was en het de eerste poort was na de koude crossing. Heerlijk op je strandbedje liggen en tegenover je een enorm schip ziet liggen waar JIJ gewoon woont. Ik heb echt af het toe het idee dat ik in een droom leef, totdat ik mijn foto’s terug kijk.. wat een ervaring! Toen kwamen natuurlijk de eilandjes waar ik stiekem een beetje trots op was hihi Aruba en Curacao want Simon kon eindelijk met vreemde mensen Nederlands praten! In Aruba hebben we watersport gedaan en een rib gekneust hahaha ( ben de dag erna naar de Medical gegaan omdat ik zo pijn had aan mijn rib, zeg ik tegen de zuster; ‘Yesterday I was sitting on a banana and now a I have pain in my rib…’ hahaha ik had een foto moeten maken van het gezicht van de zuster.. Die vrouw dacht dat ik op een banaan had gezeten hahahaha omg!) maar ik leef nog, heb er alleen nog last van en het is al meer dan 2 weken geleden.. We hebben we echt lol gehad die dag!
In Curacao ben ik alleen op pad gegaan, terwijl ze eigenlijk hadden gezegd dat we niet echt alleen naar buiten mochten.. maar met al dat Nederlands gepraat ochja dan voel je je al snel thuis. Ik heb even Fabienne (oudklasgenootje van de Philips van Horne) bezocht die daar op stage is, gewoon lekker dialect praten aan de andere kant van de wereld! Ik ben weer veilig terug gekeerd want gevaarlijk… was niet echt sprake van!
Ojaaa ik vergeet bijna te vertellen over JAMAICAAAAAAA, het plaatsje heet Ocho Rios, super mooi met een jungle en een wit strand en blauw water en een super grote cruise genaamd Carnival Legend heeeeeeeeerlijk!! Ik ben die dag met Michelle en Natasha een berg op gegaan met een kabelbaan, High in Jamiaicaaa!! Uitzicht waar je u tegen zegt, en erna zijn we met bobslees weer naar beneden gegaan. En we hadden nog met Jamaicaanse mensen gedanst, dat filmpje kun je zien op mijn Facebook.
De dagen dat ik vrij heb geniet ik zo erg, het werk vind ik leuk, en mijn cabin hangt vol met foto’s en magneten ik heb er nu al 21! Natuurlijk ben ik blij als het 30 mei is, maar ik merk als ik geniet vliegen dagen voorbij. In de spa gaat het erg goed, ik kan met iedereen erg goed opschieten, ik heb 14 zussen en 2 broers erbij, zo voelt het ook echt. Iedereen is er voor mekaar, natuurlijk is er wel eens hijbel haha maar daar hou ik me lekker buiten, ik begin het te leren! Wel jammer is dat ik Jessica waar ik goed mee was bevriend zag vertrekken en nu zondag vertrekken er weer 2 die klaar zijn met hun contract.. het is maar weer afwachten wat we daar voor in de plaats krijgen. Oja en in februari gaat het schip in het drydock voor 21 dagen. Dan wordt het schoongemaakt en dan krijg ik voor bijna 80% kans een transfer naar een ander schip. Dit lijkt me wel ruig, natuurlijk is het jammer, maar iedereen komt en vertrekt toch te heletijd dus is het belangrijk dat je je niet te erg richt op 1 persoon, daarom hebben we ook allemaal groepjes zodat je nooit alleen bent!
Vanaf nu blijven we in de Caribbean iedere zondag kom ik in Tampa ( oja afgelopen zaterdag hebben Michelle en ik 2 meisjes leren kennen die een conference hadden op het schip hadden, maar die in Tampa wonen. We hebben hun Facebook gekregen zodat we kunnen contacten zodat ze ons een keer een tour kunnen geven!) maandag zeedag, dinsdag Cozumel (Mexico), woensdag Belize, donderdag Isla Roatan, vrijdag Grand Cayman, zaterdag zeedag en dan begint de riedel weer van voor af aan. Dit rondje blijven we doen tot het schip in drydock gaat. Lekker de buurt beter leren en relaxen op het strand!

Nou luitjes dikke kus, veel liefs xxxxxxxx

  • 30 Oktober 2013 - 06:45

    Mirjam:

    Haaa simoontje, geweldig um te leaze des se zoe geniets!! Blief det doan!!! Xx

  • 30 Oktober 2013 - 07:05

    Petra:

    Hoi simone,
    Ik leest je geniet daar . Geniet er maar lekker van want wij zitten hier in de kou en dat duurt nog lang. Als ik dit zo leest dan heb ik zin om zo'n cruisevte maken. Maar ja het geld. En Pieter wil me ook niet meenemen.
    Ik geniet dan maar van je verslagen. Is te hopen dat je niet naar Europa gaat in februari brrrrrrr.
    Geniet nog van je 6 maandjes.

    Groetjes wullemke

  • 30 Oktober 2013 - 12:31

    Leny:

    heb weer genoten van je verhaal,wat heb je het super ,en ik maar rennen bij de bakker maar het is je gegund,al die ervaringen ver geet je je hele leven niet meer waar wij alleen maar van kunnen dromen ervaar jij in het echt ,simonne geniet geniet meid ,kijk weer uit naar je volgende verhaal,heel veel gr uit het koude natte nederweert

  • 30 Oktober 2013 - 18:39

    Laura P:

    Simoooon!


    Wat een MEGA verhaal.. Zou het bijna zelf willen doen hahaha. Erg gaaf allemaal en curacao is ook inderdaad niet zo gevaarlijk als men beweert!

    Ik ben wel benieuwd hoe het werken je echt bevalt? Zal wel hard werken zijn he?
    Belize is Jesse ook eens geweest voor zijn werk 8 weken in de jungle overleven daar haha. Zorg maar niet dat je daarin terecht komt! Moeten wel mooie maya tempels zijn..

    Heel goede reis verder nog, ik volg je!

    xx

  • 30 Oktober 2013 - 19:10

    Jolanda:

    Hoi Simone, geweldig om je verhalen te lezen wat je allemaal meemaakt en beleefd echt leuk hopelijk word je verblijf op het andere schip ook weer zo geweldig. Blijf ervan genieten!
    Heel veel groetjes!!

  • 30 Oktober 2013 - 23:14

    Pieter:

    Hee lief, waat un verhaal! Hahah..

    Dich maaks erg schoene dinge meij, die vea allein oppe televisie zeen of op internet kinne vinge!
    Hiel erg knap desse dit zoe vul huls, mer det is oug umdet het zoe good kliktj met de rest van de collegaatjes! Jullie sleipe mekaar der allemoal doarhear!
    En der is unne tied van komen en unne tied van goan inderdaad!
    En deaze tied maaks dich over een aantal moandje oug meij!
    En dan kinse terugkieke op een hiel geslaagdje mer oug un hiel dappere oetdaging die desse zoe gear wilsje make!
    Doordet we op verschillendje maneren met elkaar contact kinne hebbe maaktj het allemoal un bitje mekkelikker!
    Mer ut blieftj toch apaart! Mer oug hea goan we samen hielemoal vur!
    Ich wins dich nog alle succes touw dea der mer te winse is, en dich kins dit!

    Goodluck schatje,
    Ik mis je <3
    Dikke knuffel xx

  • 31 Oktober 2013 - 00:15

    :

    Haha wat een leuk verhaaltje simoon!!
    Leuk om te zien dat je er zo van geniet! zo weet ik stiekem een beetje wat me te wachten staat haha.
    Zorg maar dat je transfer naar dawn princess is!! :)
    Geniet er nog van meis! xxxx

  • 31 Oktober 2013 - 18:50

    Simone Smeets:

    Dankjewel voor de lieve berichtjes weer!

    Ik mis jullie allemaal, maar voor ik weet is het voorbij!
    Dikke kus vanuit Mexico, ik hou jullie op de hoogte!

  • 02 November 2013 - 10:38

    Marianne Koolen-Mackus:

    Hey Simone,
    Kwijl kwijl kwijl, wat super allemaal. Geweldig om te lezen hoe goed je het naar je zin hebt, wat je allemaal doet en vooral leert. Deze unieke ervaring neemt niemand je maar af. Je bent een echt wereld wijffie :-)....

    Enjoy
    Ron, Marianne, Raf en Nanna

  • 06 November 2013 - 22:47

    Leny:

    lees net pieter zijn woorden wat hij naar je schrijft ,slik slik wat lief , over een paar maanden zijn jullie weer samen geniet geniet gr

  • 08 November 2013 - 15:16

    Helga:

    Hallo Simone,
    Ik wil zoooo graag jouw kant uit komen maar mijn operatie gooit even roet in het eten. Daarom des te mooier om je verhalen te lezen.
    Liefs, Rob en Helga xx

  • 05 December 2013 - 13:23

    Toos Volleberg:

    Heel erg bedankt voor de lieve kaart die je ons team gestuurd hebt. En wat een super reis. Ik zou je graag een keertje komen bezoeken, maar dat zit er voorlopig niet in. Als je terug bent dan graag een gastcollege komen geven. Jouw kaart breng ik zeker onder de aandacht van onze leerlingen.
    We wensen je nog super reizen toe.
    Groeten vanuit Venlo
    Toos Volleberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Roatán

Simone

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 3528
Totaal aantal bezoekers 28545

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Werken op een Cruise

30 April 2012 - 23 Juli 2012

Stage Kreta

11 Juli 2011 - 12 Oktober 2011

Stage Mallorca

Landen bezocht: